lördag 9 november 2013

kök



För någon månad sedan gjorde jag ett inredningsförslag som i färg och känsla påminner väldigt mycket om detta kök från Ballingslöv, som nu cirklar runt i bloggvärlden. Lustigt. Jag arbetade in nya industrifönster mellan två rum. Jag föreslog en salviagrön färg till en del av skåpen, massor med vägghängd öppen förvaring, klassiska vita väggkakel, många nerpendlade armaturer med industrikänsla men även lite massivt mörkt trä. Nu väntar jag med spänning på att få se slutresultatet.
Det här köket från Ballingslöv snuddar vid stilen man valt att kalla shaker-stil. Kännetecknande för stilen är synliga stommar och en känsla av platsbyggt, fast billigare, framdragna socklar och vitrinluckor, klassiska vita väggkakel, avskalat men rustikt på samma gång och med inslag av slipat trä eller marmor.

1 kommentar:

  1. Ja, det gäller att ligga steget före! :)
    Har förstått att det köket är populärt att blogga om. Mig har det helt gått förbi, men så dras ögonen inte heller åt varken stilen eller färgen.

    SvaraRadera