fredag 9 augusti 2013

tufft uppdrag

bild: pigment och harmoni

Under semestern jobbade jag med några "egna projekt". Ett av dem var Lisas rum, som skall uppdateras till ett rum som passar en fjortonåring. I den åldern är konstigt nog väldigt lite fint ?! Det har jag märkt även hos mina betalande uppdragsgivare :)
Lisas önskan var en bredrandig tapet, typ 30 centimeter, som hon uttryckte det. Den skulle vara varmgrå och vit och inte innehålla något metalliskt. Jag visste när önskningarna kom att DET skulle bli tufft. Nu har vi kompromissat lite och fastnat för Sandbergs Carl-Gustav som har endast ! 23 cm breda ränder och tyvärr inte är varmgrå.
Igår begav vi oss till Ikea för att inhandla en del rekvisita. Det var mycket givande att lyssna till hur hon och hennes kompis diskuterade sig igenom sortimentet. Jag "försökte" att inte blanda mig i.
Fortsättning följer.....

bild ikea-livet hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar