söndag 11 mars 2012

80-tal




I går fans det inget lördagskul alls i kylen att tillgå. Så blev det blomkålssoppa. Det kändes så där lagom kul en lördagkväll. Men med mycket chevré och lite smördeg gjordes ett försök att festa till den lite. Och vips fick man lite 80-tals känsla med den smördegsinbakade soppskålen. Blomman som står på bordet, vet jag tyvärr inte vad heter. Men jag minns buketterna från 80-talet som var dekorerade med dessa gröna strån. Och jag såg Loreens segerbukett i går- wow vilka färger, men även full av 80-tals grönska! 

3 kommentarer:

  1. Så festligt det blev!
    Säkert gott också!:)

    SvaraRadera
  2. jo...jag glömde. Blomman är en asparagus/sparris

    SvaraRadera
  3. Tack Karin! Ja det borde jag ju vetat, svärmor odlade alltid sparris för att den var så dekorativ!

    SvaraRadera