onsdag 29 februari 2012

ett försök


För ett tag sedan fick jag ett gäng fiskhåvar av min pappa. Det hade för honom inte den rätta formen. Men jag såg genast stora vaser framför mig. Det här är den minsta håven som jag testade med i helgen. Och det gick sisådär. Plastfolien som jag lade runt formen, i det här fallet en stor blomkruka, fastande förstås i limmet. Kunde kanske varit lite coolt med plast innanför, men då överallt. Gör om gör bättre!
Lite grövre och klumpigare än de vackra japanska pappersvaserna från Torafu.

4 kommentarer:

  1. En så fin idé, härlig och skärgårdsvacker:)

    SvaraRadera
  2. kanske det skulle funka med farmors recept - sockervatten -det blev de virkade korgarna styva av + bara att blöta upp och gör om igen och igen för annat resultat.
    I

    SvaraRadera
  3. Skärgårdsvackert var fint sagt för något som egentligen misslyckades! Det där med sockervatten kan kanske vara något. Tack för tipset!

    SvaraRadera