tisdag 28 december 2010

bokat en resa

Äntligen, äntligen fick vi vår resa till Schweiz bokad. Vi åker först i februari, men i tanken är jag redan där nere......


Med det här gänget, och några till förståss, tränades det innebandy fem gånger i veckan under många år. Ett schweiziskt guld och två silver i högsta serien lyckades vi få ihop under vår tid.  Man blev ett sammansvetsat gäng och jag är evigt tacksam över att  jag hade idrotten att falla tillbaks på under de första åren. Vi träffas förståss alltid då jag kommer ner. Idag är det smarsamt med tränande för allas del. Vi dricker, äter gott och pratar om våra barn - allt har sin tid.....



.....och hit flyttade vår bästa hyresvärd Beat två år efter att vi flyttade hem till Åland. Han och hans familj gick och köpte sig ett slott så där bara. Vi hyrde en lägenhet i deras hus och fick en fin kontakt under de sju åren vi bodde i Chur. Men nu har de alltså bytt villa.  Slotten som byggdes under andra hälften av 1600-talet renoverades grundligt av våra vänner som nu bor här sedan 2004. Jag hoppas kunna komma med mer detaljerade foton efter vår resa. De här diskreta bilderna tog jag förra gången vi var ner och hälsade på dem - underbara golv i alla rum, vacker takmålning i hall  och förståss rejäla stuckaturer i alla tak.

   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar